Bye bye Hanoi.....hello Cat Ba.. .

6 september 2015 - Hai Phong, Vietnam

Eindelijk weer een berichtje van mij. Weinig tijd gehad de afgelopen dagen. Veel gedaan en veel mensen ontmoet, waardoor je telefoon even niet zo belangrijk is .

Donderdag dan eindelijk de motor op gehaald....Dus de trip kon eindelijk beginnen. Eerst moest ik tanken en de motor veilig naar het hostel brengen in het drukke Hanoi. Want jeetje wat een chaos is dat....Wanneer de wifi beter werkt zal ik er een filmpje opzetten, zodat jullie een kleine beetje een idee hebben.
Nog ff snel gegeten en toen om kwart over 1 op de motor gestapt....op naar Haiphòng om daar de boot naar Cat ba te pakken.
De rit was zwaarder dan gedacht....De motor heeft schijnbaar maar vier versnellingen en je kan gewoon doorschakelen. Van zijn 4 hup door in neutraal en weer naar 1 en zo verder...soms best wel gevaarlijk, want het schakelen werkt hier precies tegenovergesteld.....Dus ipv de hendel met je voet omhoog te halen op de schakelen van 1 naar 2 moet je de hendel naar beneden trappen. Daarbij erg veel regen gehad....het was druk op de weg....en van een roetfilter hebben ze hier nog nooit van gehoord....damn wat een uitlaatgassen....al een paar dagen last van mijn keel... eenmaal in Haiphòng aangekomen was ik te laat voor de boot....tot overmaat van ramp kreeg ik de motor ook niet meer gestart....Gelukkig kwamen locals mij helpen en kregen hem weer aan de praat....iets met een bezine kraantje te maken....Helaas niet de enige keer dat het kraantje het mij moeilijk maakt.
Na een tijd zoeken bij het hostel aangekomen en toen gingen de sluizen open....Gelukkig stond het thuisfront voor mij klaar waardoor ik mijn verhaal kwijt kon....wat ben ik jullie daar toch dankbaar voor want god wat voelde ik mij alleen die dag.
De avond maakte echter alles goed...opzoek naar wat te eten kwam ik locals tegen die vroegen of ik erbij kwam zotten....ach waarom ook niet...alleen is ook maar zo alleen...Ze lieten mij van alles proeven wat een uitdaging was, maar smaakte erg goed. Als kers op de taart Namen ze mij mee naar een discotheek....zoiets had ik nog nooit gezien....vers fruit op tafel 2 mensen die bij je tafel staan om je te bedienen zodra je glas leeg is wordt die weer gevuld....kortom een top avond gehad!

De volgende morgen heerlijk uitgeslapen want het regende toch...toen ik alles wilde inpakken merkte ik dat alle spullen nat waren en had zo hard geregend dat hey in mijn kamer was gelopen....fijn kan er ook nog wel bij.....het enige wat ik kon lenen was een haardroger om het te drogen...nou daar komen we ver mee...snel op de motor gestapt om richting de boot de te gaan....Daar begon het gezeur weer opnieuw.. Tijdens het stilstaan moet schijnbaar..ja daar is die dus...het benzine kraantje dicht staan, wat ik dus niet had gedaan. Hierdoor had tie benzine gelekt en mocht hij niet mee de boot op...Na paar keer uitleggen dat hij niet kapot is maar ik dat vergeten was lukte het ook niet...Dus er zat niks anders op dan hem achter te laten...De boot op en opnieuw verdrietig zijn dat het allemaal zo tegen zit...ook toen stond het thuisfront gelukkig klaar voor mij...sorry guys.
Na een boottocht van 3 kwartier waren we er dan....in het mooie Cat ba...
Daar een hostel gevonden voor 3 dollars en een zacht matras...hell Yeah eindelijk. Het genieten kan beginnen.