Udon Thani

13 november 2018 - Udon Thani, Thailand

Een lang verhaal zal het dit keer niet worden, maar wil het toch met jullie delen.
Rond 15.30 uur hadden we de bus naar Udon Thani. We zaten boven, voorin de bus. Lekker de ruimte en we konden alles goed zien. Naast mij zaten 2 meiden uit Canada die voor het eerst alleen aan het reizen zijn. Ze vonden nogal dat de buschauffeur behoorlijke gevaarlijke manoeuvres uit haalde. Echter na een reis door Vietnam sta ik nergens meer van te kijken. Na een rit van ruim 3.5 uur kwamen dan aan. We werden opgehaald door de eigenaar van de homestay. Dit had ik gevraagd, zodat ik niet in de avond met een baby opzoek moet gaan voor vervoer. Dit ritje duurde ook nog een half uur. We aten nog wat en voordat Mette op bed lag was het al 21.30 uur. Zelf ben ik er ook naast gaan liggen.

De volgende dag zaten we om half 9 aan het ontbijt. Ik besprak met de eigenaresse wat we konden doen en we kozen er voor om met haar en de hond een stukje te wandelen en naar de markt te gaan. Het was erg warm en het wandelen was eigenlijk niet te doen voor Mette. Ook zelf stukjes lopen was te warm voor haar. Die middag zijn we dan ook lekker gaan zwemmen. Mette geniet hier toch het meeste van. Ze vindt het heerlijk en koelt zo lekker wat af. Die avond geniet Mette heerlijk van patatjes. Even weer wat anders voor haar. Ze gaat op tijd naar bed en ik kan mijn blog bij werken en mijn volgende trip plannen. Daarna ga ik ook lekker slapen.

Ook vandaag, maandag 12 november, zitten we om half 9 aan het ontbijt. We hoeven niet t3 haasten want ook hier is er maandagochtend niet veel open. Het waterpark waar we naar toe willen gaat pas half 12 open. Ik kan wel weer iets cultureels doen, maar Mette vindt dot toch veel leuker. Voor 100 bath, dus nog geen 3 euro, kunnen we naar binnen. Samen met 4 andere kindjes is er verder niemand. Hierdoor kan Mette lekker spelen. Nadat ik de badspeeltjes erbij pakt komen de andere kindjes erop af en hebben de grote lol ermee. Geweldig om te zien. Na 3 uurtjes is het genoeg en begint Mette ook moe te worden. We kleden ons om en gaan met een Tuktuk naar het winkelcentrum. Terwijl Mette slaapt, struin ik wat rond. Ik koop nog een hoesje voor mijn mobiel maar veel goedkoper dan in Nederland is het niet. Als Mette wakker wordt, trakteer ik ons op een lekkere chocolade frappe en een chocolade taartje. Mette kan hier net zo van genieten als ik. Ik zal een leuk filmpje plaatsen. Daarna kunnen we met de eigenaresse mee terug rijden want die is daar ook. We eten nog wat en gaan dan richting het huisje terug. Mette lijkt het wel te voelen dat ik het een en ander nog moet doen en valt niet zo snel in slaap als anders. Als ze eenmaal slaapt kan ik de vlucht boeken en de spullen pakken. Morgen ochtend gaan we weer vliegen. Daarna ga ik nog opzoek naar een geschikte accommodatie en besluit voor een beetje luxe te gaan.
Ik schrijf deze blog dan ook terwijl ik heerlijk in het bubbelbad lig die op mijn kamer is.
Afgelopen dagen hebben we niet zoveel gedaan. Had ook niet echt een connectie met de plaats. Mette is wel tot rust gekomen en de eigenaresse was een Belg. Mette hoorde haar moeder eindelijk eens veel Nederlands spreken ipv al dat Engels waar ze niets van verstaat.

1. Riet:
    13 november 2018
    Toch weer een leuk verhaal en boven in de bus moet wel spannend zijn voor de meisjes uit canada, maar jij had al zoveel ervaring dus draai je , je hand er niet voor om, wij waren aan de moezel in Duitsland onze reisgenoot brak zijn bovenbeen dus moest naar het ziekenhuis, gingen wij s,morgens iets bekijken en s,middags op ziekenbezoek. Nu zijn wij weer thuis. Leuk zo,n zwemparadijs voor Mette kan ze fijn spelen.
    Kan je gelijk uitrusten in t'bubbelbad want dat zal je wel nodig hebben.
    Geniet met volle teugen, samen met Mette op naar het volgende moment.
  2. Danielle Deurwaarder:
    14 november 2018
    Oh jeetje wat vervelend dat zoiets je overkomt en al helemaal op vakantie. Hopelijk hersteld het snel en duurt het niet zolang als bij mij met mijn hand.
    Het is zeker goed tot rust komen hier! Dit hotel ga ik onthouden en ga zeker teriug komen.
  3. Joke:
    19 november 2018
    Hoi Daniëlle en Mette, zo te lezen ben je helemaal weg van Thailand en geniet jullie nu van een lekker luxe hotel. Groot gelijk hoor, hoort ook bij een vakantie.
    Wat is Mette toch een schatje en hoewel ze zich deze reis later niet meer zal herinneren, heeft ze hem toch maar mooi meegemaakt. Nog veel plezier en ik kijk al weer uit naar je volgend verhaal.
    Groetjes, Joke.