Als een varken in een modderbad

20 september 2015 - Bố Trạch, Vietnam

Sorry thuisblijvers dat ik zo lang niks heb laten horen. De blogs komen eraan.
Iets overkwam mij wat ik nooit had verwacht dat het mij zou overkomen....nog nooit heb ik het meegemaakt, maar schijnbaar kan iemand die je echt lief hebt dit bij je losmaken.....heimwee....jaja daantje heeft last van heimwee. Ik wist niet dat het in mijn woordenboek voorkwam.
Maar ik maak het goed met jullie en zorg dat jullie nog steeds kunnen meegenieten!

Mijn motortocht naar Phong Nha...het was prachtig, maar ook erg vermoeiend....erg fijn dat Google maps bestaat, maar minder fijn dat hij mij 2 uur om laat rijden op een tocht die nu in totaal 9 uur duurde! Maar elk nadeel heeft zijn voordeel en zo kom je soms wel op de mooiste plekjes....ook de tropische regenbuien en omweersbuien verwelkomen mij. Wat doe je dan...stoppen of doorrijden. Nat was ik toch al en schuilen onder een boom leek mij een slechter idee dan op de motor te blijven zitten dus gewoon gaan met die banaan.
Na een lange tocht en hele aardige locals die mij hielpen het hostel weten te vinden. Daar de vrienden van de vorige bestemming weer ontmoet en nog een paar extra en heerlijk gegeten.

De volgende dag met een groep, die scooters hadden gehuurd, naar de dark cave en paradise cave gereden.
De dark cave was echt super, maar meer door de dingen die je doet. Met de zipline naar de dark cave, waarna je door het water naar de cave gaat. In de dark cave zat dus het modderbad! Heerlijk liggen rollen als een varken. Ja je begrijpt wel dat ik natuurlijk een beauty ben nu na het modderbad. alleen even door alle schrammen en schaafwonden heen kijken die je er ook gratis bij krijg. Aan het eind konden we nog zwemmen en aan een korte zipline hangen zo het water in...dat was echt gaaf!! Kijk al uit naar Thailand waar de grote zipline is.
De paradise cave is erg mooi en indrukwekkend. Mooi dat zoiets door moeder natuur is gemaakt.
Deze avond helaas afscheid moeten nemen van vrienden die weer verder gingen en we bleven met zijn 3tjes over.
Besloten om de volgende dag de omgeving te verkennen....en dat was mijn een tocht. Wat baal ik dat ik mijn gopro niet eerder erbij had gepakt. Stijle offroad wegen, hobbel de bobbel, door een rivier met de motor het was echt geweldig....De scooter vond het iets minder dat water en start daarna even niet meer....maar daar was de local...De reddende engel....Engels kon tie niet, maar hij kreeg het ding weer aan de praat. Nou ja 1 word Engels kon hij...money, een woord war ze allemaal kennen.
Daarna ook nog heerlijk onze lunch gevangen...een kip....die we zelf moesten slachten, plukken en open snijden.
Nu snap ik waar de term als een kip zonder kop vandaan komt...Want het kippetje ging ervandoor zonder hoofd. Je snapt wel dat zet ik natuurlijk geen foto's en filmpjes van op het Internet...bij interesse laat ik ze graag privé zien.
Vandaag vroeg naar bed, morgen op naar Hue met de motor.

1. Anja Box:
    20 september 2015
    Wat een prachtig verhaal weer Dani, vol met humor.
    Tja heimwee....erg als je je lief achter laat. Maar gelukkig is er skype en telefoon. Alhoewel 9 weken dan erg lang is...