Thailand...Volgens vele een geweldig land

31 oktober 2015 - Bangkok, Thailand

Vanuit Luang Prabang had ik mijn vlucht naar Chiang Mai en daar zou een vriend vanuit Nederland op mij wachten. Eenmaal in Thailand was het koud en regenachtig. Het was zeker 14 graden kouder en ik had dan ook echt mijn trui nodig. Van het vliegveld de taxi naar het centrum gepakt om daar op zoek te gaan naar een hostel. We vonden een goed hostel en niet al te duur, want dat is inmiddels wel een sport geworden om goede en goedkope slaapplekke te zoeken.
Voor het eerst had ik wel meteen bij een land het gevoel dat dit niet mijn plek was....maar goed wil niet te snel opgeven. Misschien komt het wel door het weer....maar ik kan je zeggen toen het mooi weer was veranderde het niet. Dit land is te toeristisch en de mensen maken daar maar al te graag gebruik van. Ondanks dat het vele malen beter ontwikkeld is dan de vorige 3 landen is de wifi slecht en het openbaar vervoer maar moeilijk te regelen of de mensen lijken minder behulpzaam. Ondanks alles heb ik ervan proberen te maken wat ik wilde. Na 2 dagen Chiang Mai naar Pai vertrokken. Heel anders is het daar. Daar een heerlijk banboo hutje geboekt met een hangmat. Wat een heerlijk rustig plekje. Daar 1 dag wezen raften wat echt geweldig was. Na het raften een homestay bij locals en de volgende dag een trekking. Wat fijn om te merken dat mijn conditie toch niet zo slecht was.....beter gezegd na 6 weken reizen gewoon nog heel goed was. Vanuit Pai op de scooter terug gereden wat een geweldige route was met de meest gekke wegwerkzaamheden. Tussendoor gestopt bij de grand canyon bij Pai en dit was echt de moeite waard. Na terugkomst vanuit Pai op tijd naar bed want de volgende dag stond een dagje zipline gepland. De volgende morgen pieste ik haast in mijn broek van het lachen. Mijn reisgenoot was in alle stilte vertrokken, zijn dekens zo neer gelegd dat het moest lijken alsof hij nog sliep. Werkelijk waar ik kwam niet meer bij. Daarbij voelde ik ook een last wegvallen....alleen reizen is toch echt heerlijk. Daar ging ik weer...De lonely backpacken
De zipline viel een beetje tegen vergeleken met Laos, maar het was een leuke en gezellige dag. Nog steeds kan ik mijn draai niet vinden. Ik geniet van alle leuke dingen die ik doe maar verder wordt het verlangen naar huis steeds groter. Even heb ik ook op het punt gestaan om een enkeltje vanuit Bangkok te boeken naar huis, maar mijn schatje zei dat ik dit niet moest doen want ik zou er spijt van krijgen. Eenmaal thuis kon ik niet meer terug en het zouden nog maar iets meer dan 2 weekjes zijn. Daar had hij helemaal gelijk in. Dus we proberen het gewoon weer.
Ook ben ik nog naar een olifanten opvang geweest en dat was echt een geweldige ervaring. De volgende dag in alle vroegte naar Chiang Rai. Daar kwam ik weer een oude bekende en die middag op een scooter rondgereden. Helaas had ik net al iets anders geboekt voor de volgende dag want hun gingen een hele tour de volgende dag maken. Maar die van mij was ook erg leuk. Met een ATV rond crossen en daarna in een heerlijk zwembad liggen met een geweldig uitzicht. De volgende dag een tour rondom Chiang rai gedaan wat interssant maar ook vermoeiend was. Te veel informatie op 1 dag. Savonds mijn vlucht naar Bangkok gepakt en kijken of ik daar meer mijn draai kan vinden. Op het vliegveld is me nog een oor aangenaaid en toen was ik echt helemaal klaar met Thailand. Omdat ik dus blank ben denk je maar dat ik geld heb en omdat je weet dat ik backpacker ben weet je ook dat ik mijn backpack nodig heb.....Dus 1 +1 is 2 en dus moest ik opeens nog extra geld neerleggen voor mijn bagage. Nou bedankt Airasia dat staat je netjes.
On Bangkok op het vliegveld backpackers ontmoet en daarmee een taxi gedeeld. Hun hadden al een hostel geboekt dus ging ik maar mee daar naar toe. Niet helemaal waar ik wilde zitten maar het was inmiddels half 1 midden in de nacht dus echt rondzwerven had ik ook geen zin in. De volgende dag een geweldige fiesttour gemaakt door Bangkok. Die avond ook weer vroeg naar bed gegaan....niet heel veel zin om in de avond gezellig te doen. De volgende dag heerlijk uitgeslapen. Was er echt aan toe...maar ook geen zin om wat te doen. Dus lekker naar een groot winkelcentrum geweest en dat is echt te gek. Ook zat er een bioscoop en het regende dus ben ik daar naar toe gegaan. Die avond met een groep meiden naar de skybar geweest. Het uitzicht was geweldig....De koste van het drankje...uhm ja 20 euro voor een cocktail...nou vooruit dan maar omdat het moet. Die avond ook naar een ladyboy show geweest maar wat we daar zagen was echt te vies voor woorden dus zijn we maar weg terug gegaan naar het hostel. Ook de volgende dag geen in om vroeg uit bed te komen en iets te doen. Die avond de bus naar Koh Tao gepakt en vanuit daar ga ik verder schrijven. Het lukt mij niet om er een geweldig verhaal van te maken....maar ik beloof jullie het volgende verhaaltje is veel beter!!! Tevens ook de laatste.....