Bangkok the big city

4 november 2018 - Bangkok, Thailand

En opeens start je avontuur in Bangkok. Om alles iets makkelijker te maken koop ik eerst een simkaart met internet daar. Zodat ik waar ik ook ben het net kan raadplegen.
Met alle spullen en Mette gaan we opzoek naar de bus. De goedkoopste optie om bij het hotel te komen en daar houden we van. Het is echt heel goed te doen en snap niet waarom je nog een taxi zou nemen. 60 bath of 600 bath.... het scheelt nogal een hoop.
Mette slaapt nog heerlijk de hele reis naar het hotel. Dat maakt het reizen toch net iets relaxter. Bij het hotel aangekomen nemen we eerst een duik in het zwembad. Het is heerlijk verkoelend. Die dag doen we niet te veel. We gaan wat eten bij een locaal tentje. Noodlessoep. Mette vindt het heerlijk en dan vallen we om 19.00 uur in slaap. Ook ik ben gebroken. Maar 3 uur later denkt Mette er toch even anders over en de jetlag overwint. Daar zitten we dan, uiteindelijk maar toegegeven, te spelen van 0.00 uur tot 2.00 uur en daarna vallen we weer heerlijk in slaap tot half 10.

Dag 2 had ik graag naar de dierentuin willen gaan, maar wat blijkt nu deze is sinds vorige maand helaas gesloten. Plannen wijzigen en we gaan naar sea life. Het is buiten ook erg warm dus fijn om binnen wat te doen. Ook nu nemen we de locale bus en betalen 7 bath, omgerekend ongeveer 20 cent voor de ritje van 40 min. We stappen uit bij een groot winkel centrum Siam Paragon waar het zich bevind. Het is prachtig opgezet en heeft meerdere verdiepingen. Mette kijkt haar ogen uit. Al die kleuren en vissen. Ze vindt het prachtig. Uiteindelijk is ze om 14.30 versleten en valt ze is slaap. Ik ga lekker even shoppen en als Mette wakker wordt genieten we van een heerlijke maaltijd. Bij terugkomst in het hotel genieten we nog van het zwembad en houden het dan voor gezien. Die avond komt bij mij de jetlag op en om 2 uur slaap ik nog niet. De volgende dag moeten we vroeg op dus dat is wel jammer.

Dat 3 we gaan fietsen door Bangkok. Dit keer niet bij Co van Kessel maar bij Grasshoppers. Gewoon omdat deze dichtbij zat en om 10.00 uur startte ipv om 7.00 uur. Net iets vriendelijker voor Mette. Mette mag in een zitje achterop de fiets en moet een helm op. Thuis hebben we wel geoefend maar ze vindt het geen pretje. Totdat we echt gaan fietsen en dan geniet ze er van. Ze kijkt haar ogen uit. Het is zo anders allemaal. De groep is gezellig en lief voor Mette. Tussendoor stoppen we bij een tentje om wat de drinken en daar heb ik echt de lekkerste ijskoffie ooit op. Mette speelt daar heerlijk met een meisje. Helaas moeten we weer verder maar Mette protesteerde niet. Op naar de tempel. Toch een beetje cultuur meepakken. Vervolgens genieten we van een heerlijke lunch, geven we de catfish te eten. We gaan met de boot terug en moeten nog een klei stukje fietsen voor het erop zot. We zijn 6 uur onderweg geweest, maar het was fantastisch. Ook Mette heeft genoten. Ook nu weer nemen we een duik bij terugkomst en gaan daarna een hapje eten. Daarna valt Mette in slaap. Bij het hotel hoop ik haar over te kunnen leggen om 19.30 uur maar daar dacht ze toch anders overs. Ze had wel zin in een avondje uitgaan en we gaan er gezellig opuit. De feeststraat in. Dit is wel heel wat anders dan op de dag. De muziek stat hard aan en we lopen maar snel door. Echt wat drinken heeft hier geen zin. Mette valt uiteindelijk over22.00 uur in slaap.

Dag 4 we slapen lekker uit en doen het rustig aan. Het is erg warm en lees dat Bangkok een indoorspeelparadijs heeft. Ideaal, zo kan Mette lekker even ravotten en is het niet te warm. Om er te komen was toch wat lastig. We namen de bus, skytrain en een scooter en toen bijna 2 uur later waren we er. De mensen zijn hier toch iets minder behulpzaam als ze niet aan je kunnen verdienen, maar dat mag de pret niet drukken. Bijna 3 uur lang vermaakt Mette zich. En dan vind ik het genoeg geweest. Het is 16.00 uur en we moeten ook nog terug. Mette slaapt dus ik loop eerst een stuk, neem de skytrain en de bus. Dat laatste was nu geen succes. Het was druk, warm en iedereen wilde wat van Mette. Ruim een half uur huilt ze af en aan. Dat doet mij besluiten om een rustig gedeelte van Thailand op te zoeken. We gaan eerst wat eten en nemen nog een duik in het zwembad. Ik regel een vliegticktet naar Loei en pak mijn tas weer in. Morgen ochtend gaan we weer vliegen.

1. Joke:
    5 november 2018
    Weer een prachtig verslag van jullie reis en leuke foto’s. Vooral die van Mette in de tempel.Geweldig! En wat doen moeder en dochter het goed samen.
    Fijne reis naar Loei. Kijk al uit naar je volgend verhaal.
    Groetjes,
  2. Stefanie:
    5 november 2018
    Weer genoten van je verhaal! Heel leuk die foto van mette in de tempel. Fijne reis
  3. Riet:
    5 november 2018
    Wat een mooi verhaal en dan samen op de fiets en dan de tempel allemaal mooie en leuke dingen, geweldig.
    Nu weer vliegen ik kijk al uit naar het volgende verslag.