Sapa

1 september 2015 - Sapa, Vietnam

Daar gaat mijn planning dan....wel 1 dag mijn planning gevolgd.
Het luisteren naar verhalen van andere backpackers hebben mij overtuigd...maar wat zouden jullie doen wanneer je kon kiezen uit drukte of rust, gebouwen of groen, stinkende uitlaatgassen of puur natuur....tja dan weet ik het ook wel.
Dus Hanoi verlaten en op naar Sapa met de nacht bus. Wat een ervaring, maar wat heb ik beroerd geslapen....Vanaf zaterdag kwartier 7 tot nu (18.10 uur) heb ik wel geteld 10 uur geslapen....stap je uit de bus niemand die verteld waar we naar toe moeten niemand die je komt oppikken...Daar sta je dan hopend op iemand....dan zitten de tranen even hoog...maar ik was gelukkig niet de enige :). En toen onze reddende engel een taxi bracht ons naar een hotel...ff proppen want alles kan en mag daar dus ook gewoon 7 mensen in een taxi proppen.
Daarna een onwijs mooie trekking gedaan! Het was zwaar en zo hier en daar glij je op je gat, maar het is meer dan de moeite waard!! De rust die hier heerst, de rivier die je hoort stromen bij je homestay het is fantastisch!
Ik kan wel foto's laten zien, maar het gevoel van hier niet overbrengen helaas.
Straks krijgen we wat te eten en morgen weer terug met de nacht bus naar Hanoi.
Mijn motor ophalen, want die is dan klaar. Dan gaat het motor avontuur beginnen. Op naar halong bay

1. C.van.ballegooijen:
    1 september 2015
    Hoi daniella,
    Ik heb altijd al veel respect voor je gehad....maar nu nog veeeel meer.
    Ik zou in die oase van rust willen blijven,
    Maar als je zo verloren daar staat en niemand die er dan voor je is....tjaaa dan komen stranden opwellen
    Gelukkig is alles weer goed gekomen...
    Kijk uit naar je volgende verslag...en....geniet er van!
  2. Anja Box:
    1 september 2015
    Oh Dani, wat mooi daar. Ik snap dat je daar helemaal tot rust komt...Prachtige foto's. Ze zijn daar wel creatief....die rolstoel, geweldig. Heel veel plezier en genieten daar.
  3. Wilma Stuurstrast:
    Wat een mooi begin van een super reis. Eigenlijk een droom van vele, alleen hebben wij de lef niet. Geniet van je ervaringen of ze nu mooi, bijzonder, prachtig of soms minder mooi zijn. Je vergeet dit nooit! Doe voorzichtig!
  4. Danielle Deurwaarder:
    2 september 2015
    Het is zeker een mooi begin van mijn reis!
    Een ervaring om nooit meer te vergeten. Ik ga er volle teugen van genieten! Ook de momenten waar ik ga van leren omarm ik.
    Die rolstoel ja echt geweldig! Zo creatief, maar ook met speelgoed.
    Ik hou jullie op de hoogte!