De voorbereiding voor onze reis naar thailand

23 oktober 2018 - Rotterdam, Nederland

De tijd vliegt voorbij. Thailand komt steeds dichter bij. Over precies een week zitten we hoog in de lucht op weg naar Bangkok. Maar zover is het nog niet. Om te kunnen vliegen met Mette moeten we eerst het een en ander regelen. Het belangrijkste is dat ze een paspoort heeft. Ook moet ik een hele papierenwinkel op orde hebben omdat ik alleen het gezag heb over Mette. Ik moet een uitreksel van de gemeentelijke basisregister hebben met burgerlijke staat, dan een internationaal uitreksel van de gemeentelijke basisregister van Mette met haar ouders erop en ook nog een uitreksel van het gezagregister. Kortom een hoop geregel en geldverspilling, want iets regelen via de gemeente is zelden gratis.

Nog een week heb ik om de spullen in te pakken. Mette haar spullen zijn het belangrijkste. Maar moet ik wel iets van kleren meenemen? Is het niet veel leuker om locale of backpackers kleren voor haar te kopen? Van die fijne wijde broeken met olifanten erop. Gewoon omdat het zo schattig zal staan. Hoeveel pampers ga ik meenemen? Neem ik wel of geen buggy mee? Neem ik naast de draagzak nog een draagdoek mee? En gaat het allemaal passen in 1 tas?

Het meest spannende van alles vind ik toch wel de vliegreis. Hopelijk krijgen we een babybedje aan de muur zodat Mette lekker kan slapen. We vertrekken om 17.15 uur. Dus hopelijk slaapt ze het grootste gedeelte van de vlucht. Het komt vast en zeker goed.

Blijf mij vooral volgen als je meer wilt weten over de reis.

Voor nu nog even genieten van familie en vrienden.

1. Riet:
    1 november 2018
    Veel succes en geniet ervan en een goede reis.