Hoi an de stad van de mode

25 september 2015 - tp. Hội An, Vietnam

Gisteravond in het hostel een jongen, Ross uit New Zeeland, leren kennen. Samen met hem de bus naar Hoi an geboekt. Eerst wilde ik met easy riders gaan, achter op de motor en dan laten ze de mooiste plekjes zien. Ja het kan zo van de ene op de andere omgedraaid zijn, van voorop naar achterop. ;) Maar ivm het grote prijsverschil toch maar een keer als Hollander gespeeld en voor de goedkoopste optie gekozen de bus....en damn wat was ik blij dat ik dat gedaan heb, want het ging die dag toch los. Het kwam met bakken uit de hemel. Nu zat ik lekker droog in de bus....hell Yeah soms ben ik blij dat ik een Hollander ben!
We kwamen rond 13.00 uur aan in Hoi an. Het hostel hadden we al uitgezocht. Alleen nog ff vinden. Zodra je de bus uit stap staan daar de local om te vragen of je met de motorbike naar het hostel wil. Als je laat zien waar het is zeggen ze, 'dat is er ver lopen, wel zeker 40 min.' Misschien als je op hun tempo loop is het 40 minuten, maar met 20 min waren we er. Het was wel wennen, voor het eerst lopen met mijn backpack. Het echte backpacken is nu begonnen.
Eenmaal in het hostel kwam ik weer bekende tegen! Dat is toch zo grappig dat je elke keer de zelfde mensen tegen kom! Ook Magen was hier weer. Die middag door de stad gelopen opzoek om wat te eten. Het liefst zo goed en zo goedkoop mogelijk en als je even zoekt en net buiten het centrum gaat lukt dat erg goed. We hebben heerlijk gegeten. Alleen daar was weer de tropische regenbui en natuurlijk lag mijn regenjas in het hostel, want het was toch mooi weer toen ik weg ging en dat we hier in het regenseizoen zitten ja ff niet aangedacht. Achja en soms heb je de grootste lol in een regenbui. We zagen eruit als een verzopen kat. 's Avonds weer heerlijk Hotpot gegeten, maar dit keer niet met vissen en vissenkop, maar met rundvlees. Ook dit was heerlijk! Optijd naar bed want de wekker gaat om 5.30 uur, want 5.45 moeten we beneden zijn voor de trip naar Myson.
Myson, oude tempels het was opzich mooi maar het regende de hele tijd. En voorlopig stop het ook niet want er is een typhoon onderweg. Op de weg terug hadden we de boot terug geboekt. De gids vroeg wel erg vaak of we zeker wisten of we met de boot wilde gaan en niet met de bus, maar ons geld kregen we niet meer terug dus ja dan gaan we met de boot. Eenmaal bij de boot snapte we waarom, het is een klein vissersbootje. Daar gaan we dan, regen en harde wind in een klein bootje de rivier op! Zeik nat, maar veilig bereikte het land weer na een tocht van ongeveer 45 minuten.
Want we toen zagen was bizar, de rivier was buiten zijn oevers getreden en de straten stonden blank.
Die avond ondanks het slechte weer toch op pad om een drankje te doen. We kwamen bij een barretje en vroeg of ze geen happy hour hadden. Eigenlijk alleen op zondag maar goed we waren met een grote groep. Voor 100.000 vietnamees dong was het all you can drink. Ff voor jullie dat is 4 euro :o. De volgende dag had ik nog lol van die 4 euro. Damn wat een hangover.....als je hier een mixdrankje bestel is het half gin en half tonic. Dus ook erg weinig gedaan behalve door het stadje lopen.
Oh ja ik schreef de stad van de mode. Ze maken hier pakken, jassen mooie avondjurk op maat en het kost bijna niets! Het zoet er prachtig uit. Graag een pak laten maken voor Cos met een bijpassende jurk voor mij maar ik had nog niet zijn maten, dus doe ik het maar in Bangkok.
Vandaag de nachtbus naar Nha Trang, op naar het strand!

1. Anja Box:
    25 september 2015
    Oh wat een heerlijk verhaal weer.....
  2. Wilma S.:
    26 september 2015
    Wat beleef je veel en voor ons weer leuk om te lezen....op naar het volgende avontuur en een goede reis verder
  3. Danielle Deurwaarder:
    28 september 2015
    Hoi daantje,
    Wat een belevenis weer...
    Maar jij hebt kunnen genieten van je cocktail...
    Haha 2 dagen lol,
    Is je heimwee....weer was bekoeld?
    Ik hoop het voor je.
    Vandaag hier ook een prachtige zonnige dag!
    Het weekend vrij.dus genieten...
    Ik volg je ....en geniet nog van wat er op je pad komt...alleen leuke dingen hoop ik...
    Liefs van mij Cora,
  4. Danielle Deurwaarder:
    28 september 2015
    Wat super dat jullie mij blijven volgen!
    Het zijn inderdaad veel belevenissen, maar geniet er op en top van!!
    De heimwee is helaas niet over en zal ook zeker niet weg gaan. Sommige dagen wat meer dan andere, maar moet her genieten en dus een manier vinden om er mee om te gaan.
    Haha ja 2 dagen lol voor dat kleine beetje geld!!

Tot het volgende verhaal!!