Op naar het strand van Nha Trang

28 september 2015 - Nha Trang, Vietnam

Na een rit met de nachtbus in Nha Trang, een badplaats voor de Russen, aangekomen. Eerst een zoektocht naar een hostel en wat redelijke prijzen. Die liggen hier wat hoger door de Russen dus het was even zoeken. Ross ging slapen, maar dat vond ik zonde van mijn tijd dus heerlijk in de vroege morgen een wandeling langs het strand gemaakt. Daarna terug naar het hostel om samen te gaan ontbijten. Tijdens de wandeling had ik aan de overkant een eiland, Vinpearl, zien liggen waar om wel graag maar toe wilde. Na het ontbijt eerst bij een duikschool wezen kijken. Daar maar 3 bootduiken geboekt voor de volgende dag. Nu eerst lopen naar een van de langste gondels. Van veraf leek hij toch wat dichterbij dan het was. Het was dus nogal een wandeling. Ik het park was er een pretpark, waterpark, aquarium, dolfijnen show en een strand. We hebben een geweldige dag gehad. Er was 1 waterattractie die was zo steil dat ik een gilletje niet kon onderdrukken Hoe van ik heb ook deed. Je kon hem single of met dubbletube doen. De dubbletube voorin was een stuk enger, maar echt geweldig.
Die avond optijd naar bed gegaan, want morgen was het dan eindelijk zo ver!
Yeah de dag duiken is aangebroken! Eindelijk na 4 jaar weer duiken, spannend!! Kan ik het nog wel.... Maar natuurlijk kan ik dat nog wel. In het begin was het alleen lastig om op een plaats in het water te kunnen blijven. Echt geweldige dingen gedaan en gezien. Zelf een kleine grotduik gedaan....oh jah daan er zat een zuurstoftekort op je rug, daar moet je wel rekening mee houden in de grot hihi. Per locatie verschilde het zocht terwijl ze allemaal erg dicht bij lagen. Bij de laatste duik was het zicht misschien maar 5 meter en d aar zag ik een vis die ik toch graag op de foto wilde hebben.....hè vis niet meteen wegzwemmen...De onmogelijke positie maar hij staat erop! Nu door achter mijn buddy/instructeur aan....maar shit die ben ik kwijt....ff vliegt de angst mijn aan, maar als snel hervat ik mij zelf....deustog hier blijven wachten...Want als hij mij kwijt was zou hij terug zwemmen...en ja hoor daar was hij weer en hebben we de duik verder afgemaakt. Het was een geweldige dag en wat was het fijn om weer te duiken! Ga dit zeker weer oppakken. Zonde van al mijn spullen die ik heb thuis en er niks mee doe.
De volgende en laatste dag alweer in Nha Trang een scooter gehuurd. Wat rond gereden en wat we wilde zien uiteindelijk nooit gehaald, dan maar terug en wat heen en weer rijden....een keer naar links en een keer naar rechts...hè waar ga dit weggetje naar toe en zo kwamen we bij een monniken plaats. We keken wat rond en toen kwam er een monnik op ons af...Hij wilde ons dingen laten zien....Hij leerde ons het verhaar van boeddha, hoe we dingen zeggen..alleen alweer vergeten en hij leerde ons Hoe hun bidden. Het was echt heel bijzonder om dit mee te maken. Dit maakte de dag echt goed!
Die avond maar eens een pizza gegeten....damn wat is dat toch weer lekker na al de rijst. Dan gaan we alweer met de nachtbus naar Ho Chi Minh City....De laatste plaats voor mij in Vietnam.