De laatste dagen Vietnam

2 oktober 2015 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Mijn laatste dagen in Vietnam breng ik door in Ho Chi Minh City. Daar zou ik Maura weer ontmoeten. Ik heb haar tijdens mijn eerste dagennin Vietnam ontmoet.
Natuurlijk weer met de nachtbus om tijd en geld te besparen . Dit was echter de ergste tocht die ik heb meegemaakt. In het begin voelde ik me al niet veilig en viel ook moeilijk in slaap, was veel wakker. Midden in de nacht, iedereen sliep behalve ik, ging de bus opeens heel hard van Links naar rechts naast de weg en schommelde erg...op dat moment dacht ik echt ff, oke mijn laatste minuten gaan in. Gelukkig kwam de bus veilig tot stilstand. We hadden een ongeluk gehad met een vrachtwagen. Hij had ons flink geraakt links achter. Ik moest ff bijkomen van de schrik, daarna ff contact gezocht met het thuisfront, wat fijn dat ze toch altijd voor mijn klaar staan. 3 uur! Hebben we stil gestaan....alleen voor de afhandeling van het ongeluk.
Hierdoor was ik te laat in Ho Chi Minh om Maura te ontmoeten, maar ook om mijn tour te doen. De enige tour die in kon doen was de Mekon tour. Ik heb maar 2 dagen hier en wil er nog alles uithalen wat mogelijk is.
Ik stap de bus in en heel toevallig zit Maura daar! Super leuke dag samen gehad, maar de tour zelf was erg weinig aan. Heel toeristisch iets wat we eigenlijk niet wilde. We wilde de natuur zien. Die avond rond gelopen en wat gezien. Schijnbaar zijn we erg interessant, want veel jonge meiden willen op de foto....ik snap het wel ze zijn vaak 1 tot 2 koppen kleiner...Wij zijn natuurlijk reuze interessant.
De volgende dag vroeg eruit voor mijn tour naar de Cu Chi tunnels. Tjonge jongen wat waren ze slim....Ze hadden geen wapens zoals Amerika tegen hun gebruikte, maar ze wisten alles te gebruiken....toen Amerika het ook niet meer kon winnen hebben ze een vloeistof verspreid. Helaas zie je nu nog steeds de gevolgen van Orange belt. Misvormde kinderen, jongvolwassenen zonder armen of benen of op een andere manier mismaakt. De Cu Chi tunnels waren erg interessant. Ook een stuk onder de grond gelopen maar wat waren doe tunnels smal. Gehurkt moest je er door heen lopen. Daarna nog naar het oorlogsmuseum geweest om alles op foto te zien en het is werkelijk waar verschrikkelijk wat je zie.
Die avond gezellig was wezen eten en naar de Ierse pub geweest. Daar was een belangrijke match en Maura wilde die erg graag zien. Zei komt uit Ierland. Helaas verloor haar ploeg en wonnen ze niet de beker.
Daarna terug naar het hostel de volgende dag op tijd met de bus naar Cambodja. Op naar een nieuw visum en stempels in mijn paspoort!
Ik heb ontzettend genoten in Vietnam! Het is een prachtig land. Kom zeker terug, maar dan niet alleen! Ik ga hem zeker nog een keer doen op de motor, maar neem dan mijn persoonlijke monteur mee.

1. C.van.ballegooijen:
    2 oktober 2015
    Hoi daniella,
    Je voorgevoel kwam uit!
    Een onveilig gevoel...bah...wat zal je,je eigen naar hebben gevoelt,
    Gelukkig zijn jullie heelhuids er vanaf gekomen,had ook anders kunnen zijn.
    Ik wens je weer alle goeds voor het vervolg van je reis...
    Lieve gr van mij Cora. X
  2. C.van.ballegooijen:
    2 oktober 2015
    Xxx
  3. Adriana:
    11 oktober 2015
    Hey Danielle!
    Zo te lezen vermaak je je prima daar,leuk!Geniet van al het mooie in Cambodja. Pas ook daar goed op jezelf ;)

Groetjes uit het Bea van Adriana