Een mooie tocht voor de boeg

21 september 2015 - Hue, Vietnam

Daar gaan we dan, de motor weer opgetuigd. Nog even met de eigenaar gepraat en die zei dat het een mooie route is die ik ga nemen...Dus dan gaan we maar.
Het was een prachtige route. Dwars door het natuurpark met prachtige uitzichtingen en mooie steile bergen. Op de hele weg kom je maar 2 dorpjes tegen en wat een verschil is dat met de grotere plaatsen...Hier zie je het echte vietnam. Het leven in hutjes met nog net elektriciteit maar verder totaal geen luxe. De kinderen die spelen gewoon met wat er is en zien er gelukkig uit.
Helaas verliep niet de hele weg zo goed...mijn tankdop ging niet meer open en ik moest tanken. Ook de locals konden mij niet helpen en ik wist even niet wat nu te doen...toen dacht ik ik rij door naar een groter dorp en dat is de stomste fout die ik kon maken. Op Google maps stond dat er een weg was naar een groter dorp...maar die weg was niet meer dan losse stenen, diepe keulen en zand. Daar stond ik dan in de middle of nowhere..bijna geen benzine meer met een tankdop die niet open gaat en geen bereik met Internet. Op nieuw proberen bij locals, maar ook zij konden niks doen. Het enige wat ik kon doen is de motor achter laten bij de locals en vragen of zij mij naar de plaats van bestemming kon brengen. Je zou denken dat mensen toch wat dankbaarder zijn wanneer ze een motor krijgen...maar deze man die mij zou afzetten in Hue wilde graag meer dan alleen een motor. Ik heb hem heel snel duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben en dat vond hij maar raar. De eerste beste grote weg ben ik van zijn brommer afgezet en mocht ik het zelf uitzoeken...wat the fuck....Dit was niet de afspraak. Daar sta je dan....langs een weg nog ver van Hue af met al je spullen en zonder motor.
De eerste de beste truck laten stoppen en met hem kon ik een stukje mee rijden. Maar wat zat die man toch de hele tijd lief te glimlachen en te kijken. Met handen en voeten wat kunnen praten. Hij vroeg zelfs of ik een stukje wilde rijden....nou laten we dat maar niet doen als ik veilig thuis wil komen. Na een half uur rijden stopte hij omdat hij moest lossen. We dronken wat en daarna hielp hij mij met een andere lift. Echt super aardig en daar was een jongen die toevallig met zijn scooter helemaal naar Hue moest en ik mocht wel mee. Dat was nog een tocht van ruim 3 uur achter op de scooter met een zware backpack op mijn rug. Maar hij bracht mij helemaal naar plaats van bestemming!
Die avond een jongen ontmoet waar ik mee naar Hoi an ging. We hadden de bus geboekt voor de volgende ochtend.
Die avond 2 locals ontmoet en hebben we wat klein mee gegeten.
Die nacht in het hostel was de ergste nacht van mijn reis....2 personen hadden het nogal erg naar hun zin samen en dat hun vrienden midden in de nacht terug kwam en ze betrapte was schijnbaar helemaal geweldig. Je kan wel begrijpen toen wij moesten opstaan die op tijd in bed lagen ook niet zachtjes deden die ochtend

1. Anja Box:
    21 september 2015
    Oh wat een avontuur weer Dani. Je maakt ook echt van alles mee. Maar jij staat je mannetje wel.