Het mooie Cat Ba

8 september 2015 - Cat Ba National Park, Vietnam

Hello dutchies,

Weer een verhaaltje van mij...soms loop ik een beetje achter, maar het is hier zo mooi dat ik soms geen tijd heb om een verhaal te schrijven, maar alleen kan genieten van het mooie uitzicht.

Cat ba the place to be.....
Na aankomst in het hostel eerst maar eens het eiland verkennen....op elke hoek van de straat staat een mannetje om te vragen motorbike it's cheap....no I don't want it....wandelen dat is pas goedkoop dat kost niks....maar ergens begrijpen zij niet dat wij zoveel lopen. Tijdens de wandeling zag opeens bekende zitten van de vorige trip in Sapa.....dan sta ik in dubio aanspreken of niet want ze zijn samen....Ja ik spreek ze toch aan en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. We hebben heerlijk gegeten met elkaar. Seafood...je kon het zo uitkiezen uit de bakken en ze maat het voor je klaar...verser kan niet. Het was heerlijk...dingen gegeten dient thuis niet snel zou kiezen. Daarna nog heerlijk wat cocktails gedronken en die zijn niet zoals in Nederland met een klein beetje drank....nee hier zijn ze zo sterk dat ze al snel Hallo zeggen ;). Ook met z'n 3tjes een boottrip geboekt voor morgen door de baai van Ha Long wat betekent vroeg op dus snel naar bed.
De volgende morgen het was prachtig weer...niks geen regen zoals ze voorspeld hadden...heerlijk genieten van de zon. Wat je ziet op het water het is prachtig...adembenemend...maar sommige dingen ook zo onwerkelijk zoals de visserbootjes en vissersvlootjes. Heerlijk kunnen kanoën op zoek naar grotten, wat was dat mooi. Dat kan ik met geen woorden beschrijven. Het is zo mooi dat je dit soms graag met iemand wil delen en dan denk ik damn waarom wilde ik dit zo graag alleen doen? Maar het alleen reizen heeft als positieve punt dat je heel veel mensen leer kennen. Ook monkey island bezocht een een klim naar boven gemaakt voor een mooi uitzicht...oke het klimmen vond ik zelf soms niet geheel zonder risico maar niet bij nadenken en gaan.
In de avond nog samen gegeten om nu voorgoed gedag te zeggen, want ze gaan veel verder naar het zuiden dan dat ik meteen ga doen. Ook blijf ik nog 1 dag in Cat Ba om van al dit moois genieten...
De grote vraag alleen wat ga ik morgen doen...dat gaan we morgen ochtend maar een bekijken...
De tour die ik wilde doen waren geen mensen voor dus verder zoeken naar iets anders....dat wordt hem rockclimbing...actie in de tent. Alleen het was net iets anders dan dat ik dacht...Hier zaten geen pennen in de berg om op te kunnen stappen en je aan op te kunnen trekken het was alleen de berg en je spieren...fuck wat eng wat dat soms maar ook zo spannend...De adrenaline heerlijk!! Wat ben ik blij dat ik dit heb gedaan...een ervaring rijker...ik heb geen bucketlist maar dan kon ik deze ervan af strepen!
Het leuke van reizen is dat je zoveel verschillende mensen leert kennen uit verschillende landen. 's Avonds gezellig gegeten met mensen uit het hostel...Deze avond vroeg naar bed, want de volgende dag gaan we Cat Ba verlaten...eens en kijken of de motor er nog staat.